​Svenska Uppfinnareföreningen i Helsingborg.

svenskaupp-banner

​​

Vad är H22?

H22 är Helsingborgs stora välfärdssatsning där kommunen vill utveckla morgondagens lösningar för en ökad livskvalitet i en smartare och mer hållbar stad.

Samt en hållplats, H22 City Expo, där kommunen sätter ljus på allt det som åstadkommits fram till 2022. Efter H22 City Expo fortsätter kommunen den långsiktiga satsningen på innovation.

Svenska Uppfinnareföreningen är en del av detta.

Undrar du vad nästa steg är? Svenska Uppfinnareföreningen får dagligen frågor om hur man går vidare med sin idé. Kanske finns din innovation bara i huvudet än så länge? Eller så kanske du redan har en prototyp? Eller undrar du över patent?

Svenska Uppfinnareföreningen finns representerade på fler platser i staden under perioden 29:e maj till den 3:e juli.

Syftet med vår medverkan är att upplysa om vår verksamhet och skälet till att du som har idéer och funderingar skall få hjälp och vägledning. Vi kan hjälpa dig att hitta vägen till framgång för din idé och uppfinning samtidigt som vi representerar ett oerhört stimulerande och innovativt sällskap.

Nedan hittar du några intressanta länkar som informerar om var och när du kan ta del av Svenska Uppfinnareföreningens verksamhet under H22.

Presentation av Svenska Uppfinnareföreningen och samarbetspartners Helsingborg MakerSpace och Speira Creation AB

Lokala skaparföreningar som Helsingborgs Makerspace och Svenska Uppfinnarföreningen har tagit fram ett spännande innehåll som väcker      experimentlustan hos stora som små.

​                                                                                       Kom och hälsa på…